Dubbla NM-Guld för Hedda & Diva

av | 1 juli, 2022 | Tävling

Vi är så otroligt stolta över vår klubbkamrat Hedda Thunberg som tog NM-GULD tillsammans med svenskfödda Diva vid de Nordiska Mästerskapen i dressyr för Young Rider på Flyinge efter tre dagars tävlingar med totalt två andraplaceringar och en superseger i den avslutande küren, en kür som belönades med 75.920 procent!

Hedda var även med i YR-laget med vår gamla klubbkamrat Ellen Hedbys, Linnéa Holmgren, Moa Uhlin och lagledare Tina Due-Boje.som tog NM-GULD på onsdagen! Vilka makalösa prestationer av Hedda. Ett riktigt stort grattis till Hedda och hela teamet.

Även klubbens ponnyekipage har presterat fint på NM. Ellen Stymne och Tanzbär T slutade totalt sexa i NM för CDIP och fick med sig en sjätteplacering från kvalen. Cornelia Seaton och Angelo har hållit sig väl framme de med och har bl.a. varit nia och elva i Ponny Kat II. Vilka duktiga dressyrtjejer vi har i klubben!!🤍

Fullständiga resultat från Flyinge.