Fina Framgångar på Falsterbo Horse Show

av | 1 augusti, 2022 | Tävling

Det blev en lyckad vecka i Falsterbo för våra klubbkamrater! Falsterbo Horse Show som är en spektakulär tävlingsplats på många sätt med mycket atmosfär, fullsatta läktare och stenhård konkurrens i alla klasser med flera av Sveriges bästa ryttare på startlinjen.

Rebecca Vejdemo och 6-åriga Limoncello inledde veckan med semifinalen av Folksam Open för 6-åriga hopphästar där de tog sig vidare till kval 2 efter en lite tuff start med tappsko och vila inför avfärd. Rebecca lotsade ”Limon” väl genom bägge tävlingarna och fick med sig nesliga pet och tidsfel men superfina rundor och många erfarenheter rikare! Nu satsar Rebecca vidare framåt med Limon.

Vårt ponnyekipage Ellen Stymne startade prestigefyllda FHS Ponnykür med Tanzbär T där de bl.a. lyckades placera sig på en sjätteplats i den avslutande küren med många fina poäng och omdömen. En kür som Ellens stora syster Matilda Stymne satt musik till. Ellen satsar nu vidare även med stor häst till hösten.

Victoria Appleyard red Ditten Egbom Nielsens Dream Extreme i 5-års Klassen för dressyrhästar där de tyvärr inte fick till det så bra som de brukar.

Vår klubbkamrat Linnea Cöster hade en riktigt lyckad vecka i Falsterbo med Lövsta Stuteris 7-åriga Liberace for U. Linnea och ”Linus” kom tvåa i semifinalen av Minerals by Nordic 7-års Championat och slutade även på en strålande fin andraplats i finalen med fina omdömen och procent. Imponerande! Efter en framgångsrik vår och sommar är Linnea och ”Linus” nominerade till Unghäst-VM som går i september.

Falsterboveckan avslutades med att det svenska dressyrlaget med vår klubbkamrat Tinne Vilhelmson Silfvén och Lövstas Devanto tog hem totalsegern i FEI Dressage Nations Cup efter en framgångsrik säsong för Saab Team Sweden Dressage.

Stort och varmt tack till Ellen och Rebecca som körde takeover på klubbens Instagram från Falsterbo.

Resultat från hoppningen
Rebeccas sammanfattning av Falsterbo