Folksam ponnyallsvenska elit

av | 2 september, 2022 | Tävling

Det blev seger direkt och en superstart för DRKs ponnylag när första omgången av ponnyallsvenskan elit för zon central avgjordes hos Täby Ryttarsällskap söndagen den 28 augusti. I laget red Tove Slåtteby med ALD Fearts Michael, Cornelia Seaton med Angelo, Agnes Björnör med Oh Top Chocolate, Nina Sernelin med Claudia och Ebba Lindholm med Tequila Rose.

Dessutom tog Cornelia och Tove varsin individuell seger och Ebba tog en fin andraplats. Ebba som deltar i DRKs lag precis som i fjol tävlar annars för Ågesta Ridklubb. Så kul att man kan gå samman med andra klubbar så att fler får chansen att rida i lag! Lagledare för DRKs lag är Anna Slåtteby.

På plats hos Täby var även klubbkamraterna Cecilia Hansen som red LA:P1 med Diamonds are Forever och Hedda Magnusson som red LA:1 med Black Leg Boy.

Stort och varmt grattis – fortsatt lycka till i serien och på vägen mot SM!

Resultat ponny: https://online.equipe.com/sv/clubs/1362236