Lag-SM i dressyr, 2022

av | 24 augusti, 2022 | Tävling

Vi är så himla glada för att vi kommer att ha ett lag till start vid lag-SM i dressyr som avgörs på Grevagårdens Ryttarförening helgen den 2-4 september. DRK har en fin tradition av deltagande vid lag-SM och det har blivit många mästerskapsmedaljer genom åren. Nu är det dags för ett nytt gäng att rida om medaljerna!

I slutet av juli samlades fem ekipage som var tänkta till lag-SM på Lövstas fina anläggning för en trevlig och givande träning för vår klubbkamrat bästa Tinne Vilhelmson Silfvén med fokus på programpunkter och genrep. Lagledare Jennie Fröcklin var också på plats inför slutgiltig uttagning av laget. Jennie som själv ridit många lag-SM för klubben genom åren och tidigare varit lagledare har stöttning av Sandra Westerberg från ETK Dressyr.

DRKs lag består av Fanny Häverdal Hallberg med Quaterland, Catta Segerheim med Conny M och Lina Jägholm med Langs Lifestyle. Laget har även med Jessica Svedjerot och TooQuick som reserv till Grevagården. Matilda Stymne och Crescendo som var med på Lövsta i juli skulle ha ingått i laget men tyvärr drabbades ”Kexet” av kolik som gör att de inte kan resa med.

I veckan sågs laget med lagledare på DRK för lite samkväm, utdelning av DRK-schabrak och planering inför SM-helgen. Snart bär det av!!

Vi vill passa på att rikta ett stort och varmt TACK till Jennie och Sandra för ert engagemang och arbete för laget! Tack även till Tinne som tog sig tid att träna våra klubbkamrater på vackra Lövsta. Så himla bra och roligt att kunna använda lagbidraget från DRK till tillfällen som detta!

Håll tummarna för våra grymma SM-tjejer! Åk gärna till Grevagården och heja på laget helgen den 2-4 september.

Här finns de specifika reglerna för lag-SM där ekipagen i laget bl.a. rider olika program, regler och upplägg lag-SM i dressyr

Fotot är från träffen på Lövsta Stuteri i juli. På bilden syns Catta Segerheim, Sandra Westerberg och Jennie Fröcklin.