Linnea & Liberace for U till VM-Final

av | 11 september, 2022 | Tävling

Lördagen den 10 september reds semifinalen för 7-åriga dressyrhästar på Unghäst-VM i nederländska Ermelo där vår klubbkamrat Linnea Cöster startade Lövstas Liberace for U efter fredagens inledande klass där ”Linus” tyvärr blev väldigt skrämd.

Linnea och ”Linus” fick till en riktig superrunda och revansch på lördagen och vann semifinalen på dryga 76 procent till publikens stora förtjusning – helt fantastiskt!!

Nu väntar UVM-finalen med start kl 09:00 på söndagen. Med Linnea och Linus på UVM är även våra klubbkamrater Johanna Jerre Lingmark som är Linneas hästskötare, kollegorna Tinne Vilhelmson Silfvén och Caroline Darcourt.

Även vår klubbkamrat Elsa Blomqvist är med i det svenska teamet på UVM som hästskötare åt Jeanna Högberg. Jeanna som vann kvalet för 6-åriga hästar med danska Hesselhoej Down Town på skyhöga poäng och slutade åtta i lördagens final för 5-åringar med BE Allex som bästa svenska ekipage. Jeanna rider 6-årsfinalen med Hesselhoej Down Town imorgon söndag.

Stort och varmt grattis till alla fina framgångar och fortsatt lycka till i söndagens UVM-Finaler!!

Läs mer på ridsport.se