Organisation & kontakt

Den 13-15 september 2024 kommer vi för 28:e året att arrangera Elitdressyren på Djursholm! Vi välkomnar återigen den svenska dressyreliten till en av årets höjdpunkter inom svensk ridsport. En tävling som vi har arrangerat i september sedan 1992. I år har vi fått förtroendet att återigen ordna kval av Lövsta Future Challenge Dressage.

Elitdressyren på Djursholm arrangeras av Djursholms Ridklubb i samarbete med Lövsta Future Challenge och i samverkan med Djursholms Ridskola. Här nedan hittar ni kontaktuppgifter till tävlingsledningen och arbetsgruppen för Elitdressyren på Djursholm. Generella frågor om Djursholms Ridklubb kan ställas till info@djursholmsridklubb.se

TÄVLINGSORGANISATION

facebook.com/elitdressyren

Hitta till oss

Allmänna kommunikationer
Det är smidigt att resa kollektivt till oss både buss och tåg stannar helt nära anläggningen. Roslagsbanan mot Näsbypark, hållplats Östberga alt. Vendevägen. Buss 606 mot Djursholms Torg, hållplats Vendevägen. Du ser stallet och hagarna precis innan du ska stiga av. Samåk gärna till anläggningen under  tävlingar då vi har begränsad parkering under helgen. Parkeringen har ungefär samma gångavstånd till anläggningen som tåg/busshållplatsen.

E18 Söderifrån
Kör E18 ut från Roslagstull mot Norrtälje cirka 10 km. Den enklaste vägen är sedan att svänga av vid avfarten Danderyds kyrka, exit 180. På avfartsskylten står det Sollentuna/Enebyberg. Kör sedan höger in på Danderydsvägen och följ vägen cirka 2,5 km, sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna. Sväng höger in på Hildingavägen för parkering.

E18 Norrifrån
Sväng av E18 vid avfarten mot Djursholm/Sollentuna, exit 180. Håll höger mot Djursholm, under viadukten och rakt fram i rondellen. Fortsätt rakt fram på Danderydsvägen cirka 2,5 km,sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna. Sväng höger in på Hildingavägen för parkering.

Kommer du på E4
Sväng av vid avfarten Järva Krog och kör Bergshamraleden tills du kommer till E18. Kör mot Norrtälje och sväng av vid avfarten Danderyds kyrka, exit 180. Se sedan beskrivningar från E18 från motsvarande exit.

Viktig information till er som kör stora transporter
Tänk på att maxhöjden för fordon under viadukten vid Vendevägen (avfarten Danderyds sjukhus) är 3,8 meter. Högre transporter än 3,8 meter måste köra förbi avfarten Danderyds sjukhus (om du kommer söderifrån) och svänga av E18 vid Danderyds kyrka, exit 180 istället (som dessutom den lättaste vägen att hitta till oss). Kör sedan höger in på Danderydsvägen och följ vägen ca. 2,5 km, sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna, korsa Hildingavägen och du kommer rakt på stallet.