Välkomna till Elitdressyren på Djursholm

Helgen den 13-15 september ordnar vi två- och trestjärniga dressyrtävlingar på en av Sveriges modernaste ridanläggningar med kval 4 av Lövsta Future Challenge Dressage. Vi erbjuder hederspriser och premier i världsklass och ekipage i toppklass!

Under tre tävlingsdagar i september samlas tävlingsekipage, besökare och sponsorer hos oss på Djursholms Ridklubb för en av Sveriges bästa dressyrtävlingar. Något som uppmärksammats av Dressyrringen som för sjätte året utsåg Elitdressyren till ”Årets tävlingsplats” i Sverige år 2019.

Förutom dressyr på absolut högsta nivå blir det ett välfyllt handelstorg med fina erbjudanden från våra partners och utställare. Mingel, familjeaktiviteter med käpphästar och lotterier, gofika och mjukglass. På söndagen blir det ponnyridning med ponnyer från Djursholms Ridskola för de allra minsta.

Det är fri entré hela helgen – varmt välkomna!

Elitdressyren 2024

Här och på Sociala Medier publicerar vi löpande nyheter från Elitdressyren.

Vann du?

Vann du någon av de fina lotterivinsterna? Kolla i listan här!

Tack till våra

Bra att veta

Läs gärna nedan information inför ditt besök! Deltagare och ryttare hittar viktig och värdefull information i meddelande till ryttare, via TDB samt i Equipe. Besökare och publik är varmt välkomna hela helgen. Det finns något för alla!

Tävlande

Besökare

Mat & Dryck

Vanliga frågor

Här hittar ni svar på de vanligaste frågorna vi får. Ni är alltid varmt välkomna att kontakta oss om ni saknar någon information.

Det är fri entré hela helgen men begränsad parkering. Tänk på miljön! Res gärna kollektivt, samåk eller cykla till oss.

Preliminära och definitiva startlistor publiceras enligt TR i tid för tävlingarna.

Vi är en rökfri anläggning. Rökning får endast ske på anvisad plats. Av säkerhetsskäl är hundar inte tillåtna inne på anläggningen eller på läktaren.

Var hittar jag start- och resultatlistor?

Elitdressyren på Djursholm finns i Equipe och resultaten publiceras Live under hela helgen!

Var fyller jag på vatten åt hästarna?

Vid uppstallningen och parkeringen finns tydliga anvisingar om var du hittar allt du kan tänkas behöva för din häst på plats under helgen. Sekretariatet svarar gärna på alla era frågor kring tävlingen.

Hur tar jag mig bäst till er?

Det är enklet att ta sig till oss på Djursholms Ridklubb. Buss 606 från T-bana samt Roslagsbanan från Stockholm Östra stannar endast ett par minuters promenadväg från anläggningen. Tänk på miljön, lämna bilen hemma!

Vad händer på torget i helgen?

På torget hittar du en massa shopping, gofika, käpphästar och ponnyridning på söndagen för de allra minsta. Träffa våra sponsorer och samarbetspartners och tag del av unika erbjudanden.

Tillgänglighet

Alla kan känna sig välkomna till våra tävlingar! Anläggningen är anpassad för besökare med funktionsnedsättning och det finns läktarplatser för t.ex. rullstolar. Parkeringsmöjligheter för rörelsehindrade finns vid entrén.

Vad säger besökarna om Elitdressyren?