Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Föreläsning med Helena Reje

5 februari 2023 @ 15:00 - 17:00

Psykisk Första Hjälpen med Helena Reje
Vi är så glada för att vi kan bjuda in våra medlemmar till en kostnadsfri föreläsning med vår nya klubbkamrat Helena Reje! Helena kommer till oss den 5 februari för att föreläsa om och låta oss ta del av en grundutbildning i psykisk hälsa. Det blir en viktig och värdefull eftermiddag som alla kommer att ha stor behållning av – i alla delar och tider i livet.

Föreläsningen antar ett allvarligt ämne på ett lättsamt sätt och med handgripliga verktyg som deltagarna kan ta med sig ut ur lokalen. Med betoning på att förstå hur den psykiska hälsan innehåller såväl psykiskt välmående som ohälsa, ljus och mörker. Vi har alla båda delarna i oss men med individuella skillnader. Vårt mående är ju också föränderligt över tid genom våra liv. En föreläsning som du har nytta av hela livet!

”Jag ser det som en slags psykisk första hjälpen. Något vi med fördel lär oss i ett lugnt skede. Lika självklart som att vi inte tränar tryckförband på någon som håller på att förblöda”, beskriver Helena helt kort innehållet.

Datum: söndagen den 5 februari, kl 15-17:00. Föreläsning samt workshop.
Var: Loungen på Djursholms Ridklubb.
Kostnad: DRKs medlemmar deltar kostnadsfritt. Vi bjuder på fika.

Intresset är stort! Anmäl ditt deltagande snarast, dock senast den 31 januari, till: info@djursholmsridklubb.se Ange gärna ”Föreläsning” i ämne.

Datum:
5 februari 2023