DRK Digitalt

Djursholms Ridklubb är aktiv digitalt och syns i flera olika kanaler. Här nedan hittar du mer info om hur och var vi kommunicerar online.

Hemsidan

Hemsidan innehåller matnyttig information om klubb, styrelse, nyheter och den verksamhet vi bedriver med tävlingar, fritidsledare osv. Dessutom hjälper klubben ridskolan med att uppdatera information om ridskoleverksamheten så som lektionsschema, terminsdata och teori.

Hemsidan är DRKs huvudkanal, men eftersom Facebook-gruppen, som du kan läsa om nedan, kan uppdateras av enskilda medlemmar så finns det tillfällen då information kan nå ut där först.

Nyhetsbrev
Ungefär 4 gånger per år skickas DRKs nyhetsbrev ut där du får en sammanfattning om vad hänt och vad som är på gång på klubben och ridskolan. Läs mer om nyhetsbrevet och hur du gör för att prenumerera på det här.

DRK, Usek och Fritidsledarna har varsitt Instagram-konto där du kan läsa och se allt som de hittar på. Målgruppen är DRKs medlemmar, barn och ungdomar. Klubbens största tävling Elitdressyren på Djursholm finns också på Instagram där vi delar med oss av tävlings- och dressyrrelaterad info. Välkommen att följa oss!

Klubben har två Facebook-konton. Dels finns DRKs officiella sida ”Djursholms Ridklubb” och där kommunicerar klubben om intressanta och aktuella händelser. Det är också denna sida vi kan dela med er här på hemsidan.

Klubben även en Facebook-grupp ”Djursholms Ridklubb” som du kan bli medlem i och därefter dela efterlysningar eller nyheter om t.ex tävlingar med alla andra medlemmar i gruppen. Var inte rädd att dela sådant som du tror är av intresse för övriga medlemmar så blir sidan mer levande. Huvudansvarig för kommunikationen via Facebook är Hermine Pagmar Hansson.

På grund av omständigheterna med det nya Coronaviruset under 2020 kunde vi inte fortsätta med ridskolans och klubbens verksamhet på samma sätt. Vi startade därför upp en kanal på YouTube för att bl.a. kunna erbjuda digital teoriundervisning. På vår YT finns bl.a. digital teori med personal och hästar från Djursholms Ridskola, producerat i samverkan med Djursholms Ridklubb och Oktan Film, hösten 2020.