Externa tävlingar

DRK är en flitig tävlingsarrangör och våra externa tävlingar brukar vara mycket uppskattade. Inte minst för den fina anläggningen och den trevliga stämningen! En av årets höjdpunkter är vår största tävling Elitdressyren på Djursholm som går i september varje år.

Vi ordnar även regelbundet en- och tvåstjärniga tävlingar för häst och ponny, som KRAFFT-hoppet samt olika omgångar av Allsvenskan där vi även deltar flitigt med lag. I vår tävlingskalender samt i TDB Tävlingsdatabasen hittar ni alla våra tävlingar och mer info om dem.

Här nedan hittar du information och instruktioner för tävlingsledare och funktionärer på extern tävling.

Klubbens oumbärliga funktionärer

Vi skulle inte kunna ordna tävlingar utan våra underbara funktionärer och deras värdefulla arbetsinsatser. Om du ställer upp som funktionär så kommer du att bli en del av ett superhärligt gäng – vi lovar!

Att vara funktionär är ett sätt att bli en del av vår fina gemenskap och att lära sig mer om tävling. Det är också ett sätt att som medlem bidra till att trygga föreningens inkomster till våra övriga aktiviteter.

Vid varje tävling behövs minst 30 frivilliga funktionärer.  Klubben står för fika och mat under tävlingsdagen.

Tveka inte att kontakta någon i Tävlingskommittén om du är osäker på vad som gäller eller krävs. Det finns en uppgift för alla – hästvana är inget krav. En bra introduktion är att hjälpa till vid någon av de interna klubbtävlingar som ordnas varje termin. Håll utkik i våra kanaler och på anslagstavlorna i stallet.

DRK måste arrangera tävlingar för att vara behörig att utfärda tävlingslicenser till föreningens tävlingsryttare. Därför uppskattar vi förstås också när ni som tävlar för klubben har möjlighet att bidra med er värdefulla kompetens och erfarenhet. Anmäl er gärna som funktionärer eller kontakta er grenledare för att anmäla intresse och berätta vad ni kan bidra med!

Väl mött!

Dokument för tävlingsledare & funktionärer på extern tävling

Tävlingsledare dressyr

Tävlingsledare hoppning