Hitta hit och på anläggningen

Här hittar du information om hur du tar dig till oss på Djursholms Ridklubb samt hur det ser ut väl på plats. Vänligen observera att hundförbud gäller på hela anläggningen, undantaget personalens hundar. Hundar som befinner sig på parkeringen eller uppstallningen ska alltid hållas kopplade och skall självklart inte lämnas kvar i bilen vid varmt väder.

Det är enkelt att ta sig till oss. Vår anläggning ligger i nära anslutning till buss- och tågtrafiken. Tänk gärna på miljön – res kollektivt eller samåk!

Allmänna kommunikationer
Roslagsbanan mot Näsbypark, hållplats Östberga eller Buss 606 mot Djursholms Torg, hållplats Vendevägen. Du ser stallet och hagarna precis innan du ska stiga av.

E18 Söderifrån

Kör E18 ut från Roslagstull mot Norrtälje cirka 10 km. Den enklaste vägen är sedan att svänga av vid avfarten Danderyds kyrka, exit 180. På avfartsskylten står det Sollentuna/Enebyberg.

Kör sedan höger in på Danderydsvägen och följ vägen cirka 2,5 km, sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna.

Sväng höger in på Hildingavägen för parkering.

E18 Norrifrån

Sväng av E18 vid avfarten mot Djursholm/Sollentuna, exit 180. Håll höger mot Djursholm, under viadukten och rakt fram i rondellen.

Fortsätt rakt fram på Danderydsvägen cirka 2,5 km, sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna.

Sväng höger in på Hildingavägen för parkering. Kommer du på E4 Sväng av vid avfarten Järva Krog och kör Bergshamraleden tills du kommer till E18.

Kör mot Norrtälje och sväng av vid avfarten Danderyds kyrka, exit 180.

Se beskrivningar från E18 från motsvarande exit.

Viktig information till er som kör stora transporter

Tänk på att maxhöjden för fordon under viadukten vid Vendevägen (avfarten Danderyds sjukhus) är 3,8 meter.

Högre transporter än 3,8 meter måste köra förbi avfarten Danderyds sjukhus (om du kommer söderifrån) och svänga av E18 vid Danderyds kyrka, exit 180 istället (som dessutom den lättaste vägen att hitta till oss).

Kör sedan höger in på Danderydsvägen och följ vägen ca. 2,5 km, sväng höger in på Östbergavägen direkt efter hagarna.

Karta med pilar för ombyggnationen på Hildingavägen där parkeringen är