Kommunikationsgruppen

Vi är en gruppering som ligger under styrelsen som tar hand om de flesta kommunikativa frågor som vi har i stallet. Vi sköter klubbens olika kanaler samt stöttar ridskolan, Fritidsledarna och USEK kring kommunikation. Läs mer om vad vi arbetar med nedan.

Klicka på bilderna för att läsa mer.

Nyhetsbrev
Vi rapporterar om tävlingsrapporter, vad som händer på ridskolan, fritidsverksamheten och USEK, bland annat.

Hemsidan
Kontinuerlig uppdatering av information då vi vill se hemsidan som vårt nav i kommunikationen.

Kommunikation kring våra tävlingar Sensommardressyren, Krafft-Hoppet och Elitdressyren på Djursholm är DRKs största tävlingsrrangemeng. Kommunikation i alla våra kanaler samt ny logga. Sköter uppdateringar på hemsidan och i SoMe löpande och under tävling.

Nytt bildbibliotek
Med bilder på stallet, en hel del elever och hästar samt omgivningen och byggnaderna.

100-års Jubileum
Vi smider planer för hur vi ska fira 100-årsjubileumet för DRK. En arbetsgrupp tillsätts.

Sociala medier
Vi uppdaterar Instagram för DRK, Facebook och hemsidan kontinuerligt. Det är allt från dagliga små händelser till stora rapporteringar som Patrik Kittel Dressage Tour, Elitedressyren och Kraffthoppet men även information från ridskolan elelr andra aktiviteter.

Klubbens kanaler som vi sköter är:
Instagram för Djursholms Ridsklubb respektive Elitdressyren på Djursholm.
Klubbens Facebook-sida samt admin för klubbens Facebook-grupp. Arbetet innefattar även frågor, kommentarer och meddelanden. Därtill sköter vi klubbens YouTube-kanal och hemsidan.

Ridskolan och Fritidsledarna
Kommunikation genom Anna Segerström som stöttar Fritidsledarnas kanaler och FL generellt i deras kommunikation.
Kommunikationsgruppen stöttar och samverkar med ridskolan kring kommunikation och information.

Tävlingsrapportering i SoMe och på webben.

Ett nytt initiativ är take-overs från lag eller enskilda tävlande. Vi har exempelvis haft en take-over av laget i ponnydressyr som tog SM-guld samt Div 1-laget i hoppning.

Digitala teorier och vår YouTube-kanal
Vi har filmat en hel del av våra teorier och öppnat ett YouTube-kont med alla teorierna tillgängliga online.

Digitala skärmar
Uppdatering av information på våra digitala skärmar med sponsorer och andra händelser.

Adventskalender på Instagram
Innehåll till viss del kopplat till klubbens  sponsorer.

Vill du vara med och bidra? Vi har ofta behov av ideella krafter i olika projekt. Även feedback och idéer är välkomna. Vill du komma i kontakt med oss? Mejla!