Varmt välkommen att bli medlem i DRK
Du som är elev på ridskolan betalar ditt medlemsskap via den faktura du får på din ridavgift. Instruktionen nedan gäller övriga medlemmar utanför ridskoleverksamheten. Efter att du som tävlingsryttare har betalt medlemsavgiften så kan du ansöka om licens i TDB. Läs mer om licenser på ridsport.se

Betala medlemsavgiften
Skriv namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer (inkl. sista 4 siffror) för registrering i DRKs medlemsregister. Dina uppgifter kommer att vidarebefordras till Svenska Ridsportförbundet som skickar ut medlemstidningen Häst & Ryttare. De uppdaterar din adress via SPAR, därför vill de ha ditt personnummer. Vill du inte ha tidningen måste du meddela dem det.

Skicka ett mejl till info@djursholmsridklubb.se med kort info om att ni är privatryttare/licensryttare.

Medlemskonto
BG: 258-8010

Priser 2024
Junior (t.o.m. 18 år): 415 kronor
Senior: 615 kronor

Som medlem får du även Tidningen Häst & Ryttare i brevlådan.

Du är försäkrad när du rider och du har möjlighet att köpa våra fina klubbkläder till bra priser.

Försäkringar
Från och med 1 januari 2017 omfattas alla medlemmar i en förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet av en olycksfallsförsäkring hos Folksam via sitt medlemskap. Om du råkar ut för en skada anmäler du den själv till Folksam. Hur du går tillväga och mer information om försäkringen kan du hitta hos Svenska Ridsportsförbundet.

Om försäkringen  via Folksam på Svenska Ridsportförbundet

Hela medlemsförsäkringen