Årets klubbmästare korade!

av | 12 december, 2023 | Ridklubben, Ridskolan, Tävling

Vilken söndag det blev när Klubbmästerskapen 2023 i hoppning avgjordes den 10 december!

Härlig stämning, fina rundor och grymma prestationer av duktiga klubbkamrater! Det var verkligen spännande in i det sista men till slut kunde två nya Klubbmästare koras; Rebecca Vejdemo med Limoncello som red 120 (häst) samt Miranda Edsparr med ridskolans Olle som red 80 (ponny).

Alexa Carlzon med Bullen kom tvåa i KM Häst och blev också bästa lektionsekipage. Tvåa i KM för ponny blev Beatrice Johansson med Rose.

Stort grattis till alla placerade, fina rundor och prestationer under hela dagen!

Ett varmt tack till våra suveräna tävlingsledare Caroline Malmström och Alexa Carlzon, samt alla klubbkamrater som ställde upp som funktionärer! Utan alla er skulle det vara omöjligt att ordna tävlingar, varje insats är värdefull!

Fullständiga resultat publiceras på hemsidan.

Klubbmästare i hoppning 2023 Rebecka Vejdemo och Limoncello (häst) samt Miranda Edsparr och Olle (ponny).
Foto: Djursholms Ridklubb

Klubbmästerskapen 2023 i dressyr avgjordes en kall, vacker och krispig vinterdag i slutet av november.

Kylan till trots fick vi se klubbens många duktiga ekipage leverera den ena fina ritten efter den andra. Programmen sträckte sig från LB:1 på kort bana till FEI Intermediaire Ib, en imponerande bredd!

Ridskolans hästar visade sin bästa sida och när sista ryttaren ridit ut stod det klart att årets Klubbmästare i dressyr för seniorer heter Marie-Ann Mehldahl och Pentagon! Tvåa kom ridskoleekipaget Marie Nordwall med Kalle och Alexandra Magnusson tog hem tredjeplatsen med sin Fighter. Fyra kom Lotta Kavdatradze på ridskolans Pricken och Therese Bringholm knep den sista placeringen tillsammans med Yazoo.

Marie-Anne fick även ta emot ett särskilt hederspris som bästa lektionsekipage!

I klubbmästerskapet för juniorer segrade Mimi Letzén tillsammans med sin Floppy Disc. En imponerande prestation i blott andra tävlingsstarten tillsammans och debut i programmet. Tvåa bland juniorerna blev Leia Lambrou med ALD Fearts Michael som också har inlett sitt partnerskap under säsongen.

Fullständiga resultat i Equipe.

Klubbmästare i dressyr 2023 Marie-Ann Mehldahl med Pentagon (seniorer) samt Mimi Letzén och Floppy Disc (juniorer).
Foto: DRK & Anneli Grimborg Säteri.

Ett stort grattis till alla duktiga pristagare och varmt tack till våra generösa sponsorer som bidragit med fina hederspriser. Ett särskilt tack också till alla funktionärer under KM, samt den uppskattade domartrion med klubbkamraten Pia Fälth samt Lena Wiman och Jenny Frelin.

Tack även till Styrelsen & TK som bjöd alla funktionärer på gemensam lunch som tack för årets insatser. Roligt med så fin uppslutning!

Massor av bilder från KM finns i klubbens Facebookgrupp!