Clinic med Jens Fredricson 19 april

av | 6 mars, 2024 | Ridskolan, Ridklubben

Fredag den 19 april arrangerar Djursholms Ridskola och Djursholms Ridklubb tillsammans en efterlängtad hoppclinic med Jens Fredricson, landslagsryttare samt stallmästare och sportansvarig på Ridskolan Strömsholm och Flyinge. Temat för kvällen är ”En clinic om hoppning med fokus på anridningsteknik och position i luften”.

Den breda publiken lärde känna Jens under EM i Milano 2023, när han och Markan Cosmopolit hoppade rakt in i våra hjärtan. Hans clinics fyller ridhusen runt om i landet och det är inte svårt att förstå varför. Jens Fredricson brinner för utbildning. Både av ryttare och hästar. Som stallmästare på Strömsholm och Flyinge ansvarar han bland annat för att både hästar och elever lärs upp i en ridkonst som ska vara långsiktig och högkvalitativ, och som bygger på rätt grunder.

Missa inte det här tillfället att på hemmaplan se och höra en av ridsportsveriges främsta ryttare, tränare och lärare arbeta med ridskolans hästar och ryttare, inbjudna DRK-ekipage samt själv sitta upp i sadeln.

Jens kommer att arbeta med tre grupper; Lätt klass (90-100 cm) med hästar och ryttare från ridskolan, upp till svår klass (150 cm) med inbjudna DRK-ekipage, samt att han själv rider lånad häst.

Clinicen hålls i stora ridhuset med börjar 18:00 (insläpp från 17.30), och beräknas sluta ca 20:30. Det blir en paus i halvtid med möjlighet att köpa fika m.m.

Biljetter bokas här via Tickster!

Biljettpriser: ungdom <18 år 200 kr, vuxen 400 kr, barn upp till 6 år fritt inträde.

Fritt inträde för lektionsryttare i ridskolans hoppgrupper!

Varmt välkommen till ett unikt fredagshäng i stallet!