DRK söker ny kanslist

av | 8 februari, 2024 | Ridklubben, Styrelsen

Djursholms Ridklubb söker nu en ny kanslist som ska fungerar som föreningens nav och ansikte utåt. Det är ett omväxlande arbete där du själv planerar en stor del av din tid. Du arbetar ensam på kansliet och även om du alltid kan rådgöra med styrelse och arbetskommittéer, måste du vara beredd på att självständigt fatta beslut och ta initiativ som gagnar föreningen och dess medlemmar.

Du kommer att hjälpa och bistå styrelsen kring de beslut som tas och ska genomföras i klubbverksamheten. Du är också kontaktperson gentemot centrala förbundet och distriktet, mot myndigheter och andra relevanta organisationer. Som kanslist planerar du, tillsammans med styrelsen och ansvariga arbetsgrupper, för föreningens medlemmars aktiviteter och är i första hand kontaktyta mot ridklubbens medlemmar.

I kanslistens arbetsuppgifter ingår att hantera föreningens ekonomi vad gäller bl.a.in- och utbetalningar, budgetuppföljning, löner, administration av bidrag, in- och utgående post, hantera klubbens medlemsregister och bistå vid medlemsutskick. Vi ser gärna att du även besitter bokföringskunskaper och kan sköta föreningens bokföring och ta fram underlag inför årsbokslut tillsammans med bokföringsbyrå. Du blir huvudansvarig för samordning och rapportering av närvarolistor för LOK-redovisning mm.

Utbildning/Erfarenhet:
Du har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande erfarenhet. Du har datorvana, som Word/Excel och vi ser gärna att du är förtrogen med administration och bokföring. Vi arbetar idag med ekonomiprogrammet Visma eEkonomi och är anslutna till IdrottOnline.

Som person är du noggrann, serviceinriktad och strukturerad. Vi tror att du motiveras av att arbeta självständigt i en organisation där dina arbetsinsatser gör tydlig skillnad. Tjänsten innebär många kontaktytor, både interna och externa, varför vi förutsätter att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta och skapa en god stämning i en förening där vi jobbar för att alla ska känna sig välkomna och trivas.

Arbetstid/ersättning:
Tjänstens omfattning är på deltid, 40%, med vissa fasta öppettider på kansliet. Lön efter överenskommelse.
Kansliets lokaler ligger i samma byggnad som stallar med hästar och delas med Djursholms Ridskola.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön
Omfattning: Deltid
Varaktighet: Tills vidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Ansök senast den 14 mars
Ansök via mejl till Ann Kjellser, Ordförande, Djursholms Ridklubb: ann_kjellser@hotmail.com
Ange referens ”Kanslist” i din ansökan

Om Djursholms Ridklubb
Djursholms Ridklubb (DRK) grundades år 1925 och har idag drygt 1000 medlemmar. DRK bedriver huvuddelen av sin verksamhet på anläggningen Gärdestorp i hjärtat av Djursholm där ridklubben samverkar med Djursholms Ridskola.

Annonsen på Arbetsförmedlingen