DRK topp 10 på LAG-SM

av | 6 november, 2023 | Ridklubben, Tävling

Helgen 4-5 november avgjordes Folksam Lag-SM i dressyr för ponny hos Åstorportens Ryttarförening med 18 taggade lag på startlinjen fulla av förväntan. På fredagen inleddes Lag-SM med officiell invigning och DRKs lag tilldelades startnr 17. Därefter följde en minst sagt intensiv helg med härlig sammanhållning, fin gemenskap och laganda.

Tävlingarna på Lag-SM startade med FEI Inledande program fördelat på två startgrupper på lördagen. Våra tjejer Caroline Johansson med Sir Fervind, Lee Mikaelsson med Gribsvads Little Hector, Nina Sernelin med Claudia, Cornelia Seaton med Schierensees Mithril och Emma Bandmann med Bjerregårds Herkules stod för jättefina rundor och höll sig väl framme i den tuffa konkurrensen.

Lee lyckades rida hem en andraplats med Hector i förmiddagens startgrupp och Emma avslutade med ytterligare en andraplats med Herkules i den andra startgruppen. Lördagens starter räckte till en fin femteplacering för laget – så himla bra!!

På söndagen skulle medaljerna fördelas och Lag-SM avgöras med FEI Lagprogram. Det var tight i toppen om medaljerna men Lag-SM guldet gick slutligen till Föreningen Lindelunda Sportryttare följt av Willands Ryttarförening som tog silvret medan Täby Ryttarsällskap red hem bronset.

Våra grymma tjejer fortsatte att stå för fina rundor och lyckades rida hem en jättefina åttondeplats tillsammans! Lee tog dessutom ytterligare en individuell andraplacering med Hector!

Vi är så otroligt stolta över våra klubbkamrater som har presterat så väl med sina ponnyer i den stenhårda konkurrensen. Det är så fint att se deras sammanhållning, kämparglöd och härliga laganda. Stort varmt grattis till alla inblandade – vilket team work!

Stort tack till lagledare Maria Seaton med alla inblandade – tränare, familj, vänner och bekanta, stallkamrater och supporters – som möjliggör detta för klubben och våra tjejer.

Tack till Åstorpsortens ryttarförening & alla inblandade för ett jättefint arrangemang

Resultaten finns i Equipe: https://online.equipe.com/shows/59082

Foton: Team DRK. Laget har gjort en takeover på klubbens Instagram från Åstorp. Allt finns sparat i höjdpunkter.