Grönt kort – vårens kurs startar 9 maj!

av | 24 april, 2023 | Ridklubben, Ridskolan, Tävling

Grönt kort är en kurs för att få tävla på enstjärnig nivå och uppåt. Alla som fyllt 14 år (eller fyller under året) måste ha ett grönt kort för att kunna tävla enstjärnig nivå och uppåt, men man kan ta kortet från det år man fyller 13 år. Du som är yngre än 14 år kan tävla på en målsmans/vuxens kort.

Kursen innehåller information bland annat om hur det går till att tävla, från det att du anmäler dig till att du är tillbaka hemma i stallet. Du får lära dig om tävlingsregler och om ridsportens organisation. Ett kurstillfälle inkluderar lastning i trailer (utan häst).

Kursen är uppdelad på fem träffar, och ett tillfälle för skriftligt prov.

Alla deltagare behöver beställa inloggning till kurshemsidan på egen hand, via länken nedan (pris 175kr). Beställ gärna i god tid innan första träffen. För att få godkänt grönt kort krävs att man genomför alla moment som finns på kurshemsidan. på första träffen får du information om hur kurshemsidan kommer att användas.

Man måste vara med på alla träffar för att få göra provet. Missar man en gång får man vänta till nästa kurs med att ta igen det om det inte finns särskilda skäl.

ANMÄLAN: Via mejl till emelie.colerus@hotmail.com.

Sista anmälningsdag är söndag 7 maj!

Förtur ges till
1. Klubbmedlemmar (junior och därefter senior)
2. Juniorer icke-klubbmedlem.
Obs att det är begränsat antal platser. Icke-klubbmedlem kan delta i mån av plats.

KURSAVGIFTER OCH BETALNING: Se priser nedan. Betalningen sker via TDB (tävlingsdatabasen), information om detta kommer på mejl när du får din plats bekräftad. Det är först vid bekräftelsen du har en plats på kursen.

Medlem junior: 350 kr
Medlem senior: 550 kr