Jacob Frumerie mottog Octawians vandringspris

av | 15 mars, 2023 | Ridklubben, Ridskolan

Efter flera års uppehåll utdelades Octawians vandringspris, som är öppet för den manlige junior eller young rider som har utvecklats mest i ridkonsten under det gångna året. Priset instiftades 1996 av nyligen bortgångne medlemmen Sven Westerling – till minne av en älskad lektionshäst. Tidigare har priset delats ut baserat på resultat från interntävlingar, men möjligheten har sedan ett antal år funnits för ridskolechefen att utse en pristagare.

Jacob har av ridklubben i samråd med ridskolan valts som mottagare av denna utmärkelse eftersom vi anser att han har förkovrat sig mest i ridkonsten under året och är en god förebild i stallet.

Jacob har verkligen utvecklats i sin ridning. Han har gått från ponny till häst och är väldigt lyhörd för instruktioner och tar till sig kunskap. Han intresserar sig för ridkonsten både genom föreningsverksamheten och genom arbete i stallet. Han är med på våra externa tävlingar som funktionär och lär sig mycket om tävling. Under de senaste åren har vi inte kunnat anordna så många tävlingar på grund av rådande omständigheter, men Jacob tävlade ändå när möjlighet gavs.

Djursholms Ridklubb och Djursholms Ridskola gratulerar Jacob och hoppas att få se honom i många olika hästsammanhang i framtiden.