KM I DRESSYR 2023

av | 27 november, 2023 | Ridklubben, Tävling

Vilken härlig dag det blev när vi ordnade Klubbmästerskapen i Dressyr för 2023 i det krispiga vintervädret på vår fina anläggning. Vi fick njuta av fina ritter och imponerande prestationer av klubbens fantastiska ekipage tillsammans med alla underbara klubbkamrater som ställde upp som funktionärer och kom för att heja.

Årets Klubbmästare i dressyr för juniorer blev Mimi Letzén tillsammans med Floppy Disc! En imponerande prestation i deras blott andra tävlingsstart tillsammans och debut i programmet. Tvåa bland juniorerna blev Leia Lambrou med ALD Fearts Michael som också har inlett sitt partnerskap under säsongen.

Årets Klubbmästare i dressyr för seniorer blev lektionsryttaren Marie-Anne Meldahl med ridskolans Pentagon! Tvåa kom ridskoleekipaget Marie Nordwall med Kalle medan Alexandra Magnusson tog hem tredjeplatsen med hennes Fighter följd av Lotta Kavdatradze på ridskolans Pricken som kom fyra. Therese Bringholm knep den femte och sista placeringen tillsammans med Yazoo! Marie-Anne fick även ta emot ett särskilt hederspris som bästa lektionsekipage!

HURRA för våra nya klubbmästare i dressyr och stort grattis till alla duktiga pristagare!! Det är så roligt att se sådan fin uppslutning och variation av programmen som sträckte sig från LB:1 på kort bana till FEI Intermediaire Ib. Varmt tack till våra generösa sponsorer som bidragit med hederspriser.

Ett särskilt TACK till alla klubbkamrater som har hjälpt till som funktionärer under KM samt den uppskattade domartrion med vår klubbkamrat Pia Fälth samt Lena Wiman och Jenny Frelin för era insatser.

Tack även till Styrelsen & TK som bjöd tävlingsårets alla Funktionärer på gemensam lunch som tack för allas insatser. Roligt med så fin uppslutning!

Vi ser fram emot att välkomna er alla till ett spännande dressyrår med oss 2024 – det finns så mycket att se fram emot!

Hermine Pagmar Hansson & Alexandra Magnussson, Tävlingsledare samt representanter för ETK och ITK, DRK

Fullständiga resultat i Equipe

KM DRESSYR för Juniorer 2023:

KM DRESSYR för Seniorer 2023:

Foto: Hermine Pagmar Hansson & Anneli Grimborg Säteri. Bildbomb från KM finns i klubbens Facebookgrupp.