Lag-SM nästa

av | 6 oktober, 2023 | Ridklubben, Tävling

Den 1 oktober avgjordes den tredje och sista omgången av Ponnyallsvenskans Elitserie på Heby RF och vi hade ett taggat gäng klubbkamrater på startlinjen. Våra duktiga ponnytjejer kämpade på väl in till sista halten och lyckades rida hem lagsegern före laget från Täby Ryttarsällskap som var tätt bakom som tvåa den här gången. Alltså vilka grymma tjejer vi har i klubben!

I Djursholms vinnarlag ingick Cornelia Seaton med Schierensees Mithril, Lee Mikaelsson på Gribsvads Little Hector, Emma Bandmann med Bjerregårds Herkules, Caroline Johansson på Sir Fervid och Leia Lambrou med ALD Fearts Michael. Lagledare var Maria Seaton.

Förutom söndagens lagdeltagare har Cornelia Björklund, Nina Sernelin och Agnes Björnör varit med i kvalen och med föregående lagresultat slutade våra tjejer trea totalt i zon central.

Utöver söndagens fina lagseger lyckades Cornelia rida hem den individuella segern för Kat D med Trille! Klubbkamraten Nina Sernelin knep fjärdeplatsen i samma klass med Claudia medan Lee red hem andraplatsen i Kat C med Hector. Så himla bra jobbat!!

Nu väntar FINALEN och Lag-SM som går vecka 44 hos Åstorps Ryttarförening för våra duktiga ponnyryttare. Helt fantastiskt att klubben har ett lag till start på SM igen!!

Stort varmt grattis till alla fina framgångar och grymma prestationer – vi är så himla glada och stolta över er hela gänget!

Tack till alla inblandade och engagerade som gör det möjligt för klubben att ha med lag i dessa sammanhang.

Tack Heby RF för fina tävlingar!!

Fullständiga resultat i Equipe.

Foto: Team DRK