Lyckad Trettondagsdressyr

av | 8 januari, 2024 | Ridklubben, Tävling

Det blev en minst sagt lyckad start på tävlingssäsongen i smällkylan hos vår klubbkamrat Pytt Hamberg på Rånäs när vi samarrangerade tvåstjärnig ponnydressyr med Stockholms Ponnyklybb på Trettondagen.

Tävlingssäsongen kunde knappast ha börjat bättre för våra unga klubbkamrater som kom till start. Det var debut i LA P:1 för bägge ekipagen och vilken debut det blev…

Det blev seger direkt för Ella Fägnell-Ljungh som vann bägge sina starter med Boldermans Boston i LAP:1 för RÅ12 på jättefina procent. Vår nya klubbkamrat Jasmin Strömberg-Gergi och Magic Zoe Si lyckades också rida på fina procent i bägge sina starter. Jasmin vann den inledande i LAP:1 för RÅ16 och tog hem andraplaceringen i den avslutande LAP:1 för RÅ16.

Stort grattis till en strålande inledning på säsongen önskar vi våra duktiga tjejer! Dessa resultat betyder att båda ekipagen är kvalade till start på trestjärnig dressyrtävling.

Vi vill rikta ett varmt tack till alla inblandade och engagerade, funktionärer och eldsjälar, som jobbat med tävlingen. Det känns så fint att vi kan skapa fler tävlingstillfällen för våra ponnyryttare tillsammans med Stockholms Ponnyklubb.

Fullständiga resultat finns i Equipe: https://online.equipe.com/shows/59970

Med denna smakstart vill vi även passa på att önska alla våra klubbkamrater stort lycka till och varmt välkomna till ännu en spännande säsong tillsammans med oss! Vi är så glada för att så många av er väljer att tävla för oss i Djursholms Ridklubb. Tveka inte att höra av er till någon av våra gren- eller lagledare om ni har frågor, funderingar eller uppslag inför säsongen, ni hittar alla kontaktuppgifter här på vår hemsida.

ETK finns alltid till ert förfogande och nås enklast på tavling@djursholmsridklubb.se

Häng med klubben på senaste nytt om tävling och våra klubbkamrater i våra kanaler på Facebook och/eller Instagram.

Foton: Våra klubbkamrater Ella och Jasmin på Rånäs.