Medaljregn på DM

av | 18 september, 2023 | Ridklubben, Tävling

Vilka grymma ponnytjejer vi har i klubben!! Söndagen den 17 september avgjordes såväl DM i ponnydressyr som första omgången av Ponnyallsvenskan Div 2 på Stäket och våra klubbkamrater gjorde succé!

DM-GULD och seger direkt för Ellen Jakobsson i debuten med nya ponnyn Tanzbär T

DM-SILVER till Leia Lambrou med nya ponnyn ALD Fearts Michael

DM-BRONS till Cornelia Seaton med Schierensees Mithril

SEGER för DRKs lag med Samantha Arnbäck på Angelo, Ella Fägnell med Boldermans Boston, Lovisa Adamsson med Rosita och Alice Seippel med Don Noble i omg 1 av PAS Div 2.

Dessutom vann Samantha och Angelo kat C och Ella red hem segern i kat D med Boston. Lovisa och Rosita var 6a medan Alice och Don Noble var 8a! Alla våra fyra ekipage satte nya personliga rekord i LA på respektive ponny – imponerande!

Även Selma Braun och Emma Bandmann fanns på plats och startade sina ponnyer under söndagen.

Stort och varmt grattis till våra supergrymma tjejer och alla inblandade. Vi är så stolta över er!

Foto: Team DRK

Resultat i Equipe.