Save the date

av | 2 september, 2022 | Ridklubben, Ridskolan

2025 fyller ridskolan och klubben 100 år. Det ska firas på olika vis och nu behöver vi hjälp att minnas allt kul och spännande som har hänt under dessa år. Ett första steg är att ha en homecoming-eftermiddag den 28 december (i år). Då hoppas vi att gamla DRK:are vill komma och fika, minnas, titta på nya anläggningen, träffa gamla vänner och känna hästdoft igen.

Vi kommer att återkomma under hösten med en mer formell inbjudan, men eftersom vi vet att DRKarna är spridda över världen och att en del kanske behöver lite framförhållning för att planera hemresa och annat vill vi gå ut med en första ”save the date”. Oavsett om du har varit elev på ridskolan eller tävlingsryttare eller ridlärare/tränare, är du välkommen! Det spelar ingen roll om du var aktiv i klubben på 1920-talet eller 2020-talet senast. Sprid gärna ryktet till dina gamla hästkompisar så att vi blir riktigt många.

Jubileumsåret kommer att mynna ut i olika aktiviteter – exakt vad är inte bestämt än, men till att börja med vill vi höra om allt kul som har hänt i klubben. Vi är helt övertygade om att det finns massor med minnen – och kanske även bilder – därute bland er. Kanske blir det en utställning, kanske en hel bok, kanske något helt annat. Helt klart är att jubileumsåret kommer att mynna ut i många roliga aktiviteter – som blir ännu bättre tack vare er.

Med vänliga hälsningar,
DRK:s styrelse, genom Carro Eriksson (som skötte Pablo och Pelle på 80-talet), Monica Rinse (som i många år har varit engagerad i TK och vår tävlingsadministration) och Kajsa Larsson (som är styrelseledamot sedan 2015