SM-Brons till Lee & Hector

av | 22 maj, 2023 | Ridklubben, Tävling

Helgen 17-21 maj arrangerade Falu Ryttarsällskap Folksam Ponny-SM i dressyr. Startfältet var starkt och fullt av unga stjärnor. Det blev en makalös helg för våra fem fantastiska tjejer Lee Mikaelsson, Tove Slåtteby, Ellen Jakobsson, Cornelia Seaton och Caroline Johansson som har imponerat stort tillsammans med sina ponnyer.

På lördagen lyckades Lee Mikaelsson säkra det åtråvärda SM-Bronset för Kat C i stenhård konkurrens tillsammans med Gribsvads Little Hector efter fina kval och en strålande finalkür. Imponerande!!

Cornelia och Schierensees Mithril samt Ellen med Duke of Diamond lyckades ta sig till A-Finalen och Küren för Kat D Grupp 1 efter riktigt fina rundor i kvalen där bl.a. Ellen red hem en sjätteplats. Ellen och Duke fick ta emot pris när de slutade på en strålande fin åttondeplats totalt i SM för Kat D gr 1 där Cornelia blev 12a. Så otroligt väl presterat i tufft motstånd!!

Efter en imponerande tredjeplats i det andra kvalet red Tove A-Finalen och Küren för Kat D grupp 2 tillsammans med ALD Fearts Michel på söndagen. Väl där slutade de femma och med det fick de ta emot pris som sjätte bästa ekipage i SM för Kat D gr 2 i hård konkurrens. Fantastiskt!

Caroline och Sir Fervid har också haft ett fint mästerskap tillsammans i Falun där de hållit sig väl framme. Efter två kval slutade på en fin femteplats i söndagens consolation för Kat D gr 2. Grymt jobbat!!

Vi är så otroligt glada och stolta över våra ambitiösa, hårt satsande unga tjejer och vad de åstadkommer – var och en – utifrån sina förutsättningar. Stort och varmt grattis till ett fantastiskt SM-Brons, individuella placeringar och fina prestationer under hela helgen önskar vi alla inblandade. Vilka superteam vi har i vår klubb!

Vi vill passa på att rikta ett stort tack till Falu Ryttarsällskap som har ordnat en på alla sätt fantastisk helg för våra unga ryttare.

Foton: Team DRK & Li Sjöstrand
Alla SM-klasser kan ses via equisport.tv
Fullständiga Resultat
Tjejerna hade en takeover på klubbens Instagram som finns sparad i höjdpunkter.

Läs en fin artikel om Ponny-SM på ridsport.se