Tidningen Ridsport uppmärksammar en av våra viktiga eldsjälar!

av | 29 mars, 2023 | Ridklubben, Ridskolan

I veckan publicerade tidningen Ridsport en fin artikel om Hermine Pagmar Hansson och hennes roll som viktig förebild och ”storasyster” till barn och ungdomar i såväl ridskolan som klubben. Så välförtjänt Hermine!

Det känns både rätt och bra när medialjuset faller på en av våra eldsjälar, alla dessa engagerade tjejer och killar som år efter år bidrar till så många barns och ungas utveckling för att skapa en trygg stallmiljö. De förtjänar att uppmärksammas varje dag.

DRK är på många sätt en unik klubb, med sitt breda fritidsledarupplägg och ett mycket aktivt USEK som ordnar flera årligen återkommande aktiviteter för våra barn och ungdomar. I det fallet vet vi också att klubben är en förebild som många andra klubbar sneglar på när de bygger upp liknande verksamheter.

Observera att du behöver ha en prenumeration på Ridsport för att läsa webbartikeln om Hermine, men det finns exemplar av den tryckta tidningen i cafeterian som alla kan ta del av!