Thomas Fogdö till DRK 26 maj!

av | 19 april, 2024 | Ridklubben

Söndag den 26 maj bjuder vi dig som är medlem i DRK på en inspirationsföreläsning med Thomas Fogdö. Thomas föreläser om mental träning, hur man håller målfokuseringen och om konsten att möta motstånd. Han berättar också om hur man kan lära sig av små framgångar istället för att fokusera på minsta lilla misslyckande.

Thomas Fogdö är tidigare utförsåkare i Sveriges alpina landslag med bland annat vinst världscupen 1993. Två år senare, när han stod på toppen av sin karriär, föll han under ett träningspass mot en stubbe och bröt ryggraden. Sedan dess är Thomas rullstolsburen med en förlamning från midjan och ned.

I sina mycket uppskattade föreläsningar säger Thomas om olyckan: ”Livet tog inte slut, det blev annorlunda”. Han berättar om mental träning, hur man håller målfokuseringen. Om konsten att möta motstånd och ta framgång. Han talar om vikten av att ha rätt inställning och attityd, som är viktigare än de faktiska fysiska förutsättningarna.

Skriv in 26 maj kl 15:00 i kalendern!

Föreläsningen är kostnadsfri för medlemmar i DRK, men du måste anmäla dig i förväg via mail till: infor@djursholmsridklubb.se.

Foto Marie-Therese Karlberg