Välkommen på clinic med John Ricketts!

av | 28 mars, 2023 | Ridklubben, Ridskolan

DJURSHOLMS RIDSKOLA, SÖNDAG 23 APRIL KL 14:00 – 16:30

Är din häst ofta spänd? Vill du lära dig att förstå mer hur hästens hjärna fungerar? Hur inlärningsprocessen ser ut för en häst, varför de agerar som de gör i olika situationer och hur du kan hitta lösningar på problem som uppstår? Har du kanske problem att lasta din häst eller problem i ridningen?

Många är de ryttare och hästägare som har tagit hjälp av John Ricketts för att göra sina hästar mer trygga, bland annat pararyttaren Felicia Grimmenhag. Under den här clinicen kommer John visa hur han arbetar med två av ridskolans hästar. Clinicen är på engelska, men är lätt att förstå. John förstår dessutom svenska mycket bra, så om du har frågor kan du ställa dem på svenska.

John har arbetat med att hjälpa till i kommunikationen mellan hästar och människor i 30 år. Han har arbetat fram sin egen filosofi och hjälper idag hobbyryttare såväl som elitryttare i olika discipliner, stor som liten, ung som gammal. Alla har något att lära av hans sätt att hantera hästar, tolka deras beteende och stärka kommunikationen mellan häst och människa.

Anmälan
Det är gratis att vara med på clinicen, men vi vill ha din föranmälan senast 17 april till info@djursholmsridklubb.se.

Välkommen!
Styrelsen, Djursholms Ridklubb

John Ricketts under en av sina uppskattade clinics.

Poddtips! https://poddtoppen.se/podcast/1527125869/ridklubben/avsnitt-50-john-ricketts