Vårdressyren på Djursholm

av | 31 mars, 2023 | Tävling, Ridklubben

Välkomna till Vårdressyren på Djursholm!

Söndag den 2 april ordnar vi en- och tvåstjärnig dressyr med den första omgången av Dressyrallsvenskan Div III samt Div I för Stockholms Läns Ridsportförbund.

Det blir totalt tre klasser under söndagen med första start för LB:1 kl 07:30. Därefter följer omg 1 av Div III som rids i LB:1 och vi avslutar dagen med omg 1 av Div I som rids i MsvB:1. Preliminära startlistor finns i Equipe. Definitiva startlistor med fasta starttider publiceras enligt TR på lördagen: https://online.equipe.com/sv/competitions/53817

Vi är så glada för att kunna välkomna dressyrdomare Emelie Änges, Jenny Frelin och Mariethe Enlund till oss på söndag samt vår trogna överdomare Camilla Modenius.

Vi vill passa på att välkomna alla deltagande ridklubbar, lag och ryttare till våra tävlingar! Bara en vänlig påminnelse om att tänka på smittskyddet och att inte lägga ifrån er utrustning såsom ytterkläder, täcken, filtar, skydd etc på anläggningen. Av samma skäl kan våra funktionärer tyvärr inte kan hålla i besökande hästar eller vara behjälpliga med utrustning.Notera att det av säkerhetsskäl råder hundförbud på anläggningen. Tack för visad hänsyn!

Café Suzana som serverar fika och varm mat under dagen finns på vån 1 och har öppet från ca kl 08:30-17:00.

Läs gärna meddelande till ryttare med viktig och värdefull info: https://equipe-online.s3.amazonaws.com/assets/278661/original.pdf Frågor kring tävlingen kan mailas till tavling@djursholmsridklubb.se alt kontakta sekretariatet på 070 635 31 12 på tävlingsdagen.

Fotograf Pierre Anderzon kommer att finnas på plats under Div III och Div I för att dokumentera tävlingen.

Stort varmt TACK till våra generösa sponsorer Nozeco, Removeit, Trot On, Breija, Cranberry Corner, Get the gallop, By Eloise, Coop, Hästens, Gustvall, Einars bilder, Bone Warmers, Marques & Vieira och Krafft – vi är så glada för att ni stöttar våra tävlingar med så fina hederspriser!

Vi ses på söndag – välkomna!
Tävlingskommittén

Foto: Therese Hubner