Hör Jens Fredricson berätta inför sin clinic 25/9!

av | 16 september, 2024 | Ridskolan, Ridklubben

Onsdag den 25 september arrangerar Djursholms Ridskola och Djursholms Ridklubb tillsammans ännu en populär hoppclinic med Jens Fredricson, landslagsryttare samt stallmästare och sportansvarig på Ridskolan Strömsholm och Flyinge.

Jens kommer att arbeta med tre grupper; från lätt klass med hästar och ryttare från ridskolan, upp till svår klass med inbjudna DRK-ekipage, samt också själv rida på en lånad häst.

Temat för kvällen är “Ridteknik i banhoppning” och ryttarna får bland annat arbeta med uppgifter som Tolka en bana, Göra en plan och Utvärdera ritten mot planen.

Hör nedan när Jens själv introducerar kvällen!

Clinicen hålls i stora ridhuset med börjar 18:00 (insläpp från 17.30), och beräknas sluta ca 20:30. Det blir en paus i halvtid med möjlighet att köpa fika m.m.

Biljetter bokas här via Tickster

Foto och video: privat