Laddar Evenemang

Grönt kort-kurs hösten 2024

5 september @ 08:00 - 8 september @ 17:00

Foto, SVRF/Stockholms Läns Ridsportförbund

Välkomna på Grönt Kort-kurs i höst!
I september ordnar DRK en ny Grönt kort-kurs tillsammans med kursledare Charlotte Hellström. Kursen hålls i tre dagar/ tre tillfällen, varav ett av tillfällena sker är digitalt.
Första träffen är torsdag den 5 september och sker då digitalt. Därefter är kursen den den 7 och 8 september på anläggningen.
Här hittar du detaljerad information om tider och priser!

Frågor kan ställas till Charlotte på 070-7695309 samt charlotte64hellstrom@gmail.com

Målet med Grönt kort
Målet med upplägget och materialet på kursen är att höja säkerheten på tävlingsplatserna men också att ge ryttare och föräldrar mer kunskap och göra det roligare att tävla!
Med Grönt kort-kursen vill vi skapa ett forum för samtal kring etik, moral, vett och etikett, samt regler och allmän hästkunskap.
Målet är att alla som genomgått kursen ska få en likvärdig kunskapsgrund att stå på och således vara väl förberedda inför tävling.

Från det år ryttaren fyller 14 år måste hen ha ett eget grönt kort.
Från det år ryttaren fyller 13 år får hen ta ett eget grönt kort. Innan dess tar målsman det gröna kortet och ansvarar då för den unga ryttarens handlingar i samband med tävling.

Start:
5 september @ 08:00