Anmälan öppen till Lövsta Future Challenge

av | 9 februari, 2023 | Elitdressyren

Nu går det att anmäla till Lövsta Future Challenge Dressage! Under 2023 går den tolfte säsongen av serien för U25-ryttare och unga Grand Prix-hästar. Lövsta Future Challenge Dressage går under fem kval under året. Under 2022 höjdes svårighetsgraden i touren då de sista två kvalen avgjordes i FEI U25 Grand Prix samt FEI Grand Prix för unga hästar. Det konceptet kvarstår under 2023, vilket innebär att de sista två kvalen ger poäng med koefficient 1,5, för att förstärka vikten av ett bra resultat i Grand Prix. Finalerna rids under Sweden International Horse Show i Friends Arena i månadsskiftet november-december.

Anmälan är gratis och sker via lovstafuturechallenge.se

Anmälan måste vara gjord innan första start

Det första kvalet för U25-ryttarna går på Strömsholm v14 och det första kvalet för unga Grand Prix-hästar går på Lidköpings Ridklubb v16. De unga Grand Prix-hästarna har dock ett annat kval på Strömsholm, under Strömsholmsdagarna 2023.

Kvalplatser 2023

• Vecka 14 – Strömsholms Ridsportförening (enbart U25-ryttare)
  • Vecka 16 – Lidköpings Ridklubb
  • Vecka 22 – Strömsholmsdagarna (enbart unga Grand Prix-hästar)
  • Vecka 37Elitdressyren, Djursholms Ridklubb
  • Vecka 39 – SWB Equestrian Weeks

Den femte kvalplatsen kommer att meddelas under våren.

Fullständiga regler LFC Dressage 2023 (pdf)

Varmt välkomna till oss i september!