Det här är Usek 2024

av | 7 mars, 2024 | Ridklubben

Missade du presentationen av klubbens Ungdomssektion på Instagram nyligen? I så fall kan du läsa om allihop i sammanställningen här!

Ungdomssektionen i Djursholms Ridklubb arbetar för att stallet ska vara en trygg, inkluderande och rolig plats för klubbens unga medlemmar. År efter år driver det här underbara gänget sin verksamhet, inspirerar andra med sitt engagemang och är också är ovärderliga som funktionärer vid klubbens tävlingar och event.

Usek har också en aktiv roll i klubbens styrelse där de utgör en viktig länk till en viktig målgrupp. Under 2024 är Filippa Kansbod och Axeline Hammarskiöld representanter i styrelsen.

Under 2024 fokuserar Usek på fortsatt viktigt värdegrundsarbete med Trygg i stallet och aktiviteter för de yngre medlemmarna, men också på sina populära aktiviteter som Käpphästtävlingar, Spökkvällen  (som 2023 lockade över 100 deltagare!) och den stora Julrevyn i december.

Vill du veta mer eller kanske engagera dig i Usek? Tveka inte att ta kontakt med någon i gänget när du ser dem i stallet!

Filippa Kansbod är ordförande i Usek 2024