Elitdressyren 2022

av | 22 september, 2022 | Elitdressyren

Efter två års uppehåll kunde vi äntligen ordna Elitdressyren på Djursholm! Det blev en helt makalös helg som är svår att helt kort summera men det känns som succé!

Det har varit så otroligt roligt och grymt inspirerande att få se fantastiska ekipage och rundor i vårt ridhus igen – och dessutom med stor publik. Som vi har saknat det!

Vi vill tacka alla ryttare med team som har tävlat och bott över hos oss i helgen med de små utmaningar som uppstod. Det har verkligen varit så härligt att ha er här. Särskilt fint med så många kära återseenden!

Vi är väldigt tacksamma och ödmjuka för våra generösa sponsorer och samarbetspartners som har bidragit med alltifrån exklusiva hederspriser och premier till el och teknik, god mat, linströ, lotterivinster, vackra buketter och glada tillrop. Tack för att ni stöttar oss på så många sätt!!

Ett särskilt stort och innerligt TACK till våra underbara klubbkamrater och eldsjälar – världens bästa funktionärer! Stor som liten, alla som har jobbat så väl med tävlingarna. Utan er blir det ingen Elitdressyr på Djursholm!

Tack även till Djursholms Ridskola med personal för fin samverkan och stöttning i stort och smått.

Nu börjar arbetet för Elitdressyren 2023 men vi fortsätter att fylla våra kanaler med dressyr- och tävlingsrelaterat innehåll precis som vi älskar!! Hoppas att ni vill hänga med.

Vi har uppdaterat i våra kanaler hela helgen. Allt finns sparat som ”höjdpunkter” på Elitdressyrens Instagram

Fullständiga resultat: https://online.equipe.com/de/competitions/50133

Foto: Therese Hübner. Cecilia Bergåkra och My Friend. Cecilia som gjorde flest starter under helgen med sina två hästar IZack och My Friend.