Föreläsning med Olivia Trygg Larsen 12/11!

av | 27 september, 2023 | Ridklubben, Ridskolan

Ta chansen att höra Olivia Trygg Larsens viktiga och engagerande föreläsning om hur man upptäcker barn som far illa – och om hur det lilla gör stor skillnad. Medverkar vid föreläsningen gör också Sophie Jahn, känd från självbiografin “Flickan på hästgården” och tv-serien “Nattryttarna”

Olivia Trygg Larsen är grundare av Stiftelsen Trygga Barnen och också elev på ridskolan sedan barnsben.

När? Söndag den 12 november, klockan 14:00 – 15:00
Var? Loungen
För vem? Vuxna, dvs. du som arbetar i stallet, klubbmedlemmar och anhöriga till barn som rider och vistas i stallet. OBS! Ett föreläsningstillfälle för yngre kommer senare i vinter.

Anmälan: Maila din anmälan senast 8/11 till info@djursholmsridklubb.se. Skriv ”Föreläsning 12 november” i rubriken.

Idag far 320 000 barn i Sverige illa av en vuxens alkoholkonsumtion och mindre än 2% nås av kommuns stödinsatser. Syftet med föreläsningen/utbildningen är att ge ledare och andra viktiga vuxna mod att våga agera och konkreta råd på hur man kan agera om man misstänker att ett barn far illa.

Föreläsningen innehåller bland annat:

• Olivia delar på ett hoppfullt sätt med sig av sina egna erfarenheter av att ha vuxit upp med en pappa som blev alkoholist.
  • Förekomst och barnens egna röster – hur många barn far illa av b.la. missbruk i hemmet? Vad har vuxna betytt i deras liv?
  • Fritidens och ledarens betydelse – så utvecklas välmående och motståndskraft hos barn som far illa
  • Agera och göra skillnad – konkreta tips och råd framtagna av barnrättsorganisationer

Länk till hela inbjudan (pdf)

Varmt välkommen den 12 november!