Fredagens vinnare – Elitdressyren

av | 17 september, 2022 | Elitdressyren

Fredagens FEI Intermediaire II bjöd på många höjdpunkter och gav verkligen mersmak inför helgen. Klassen var en förklass till det tredje kvalet av Lövsta Future Challenge Dressage för Unga Ryttare och Unga Grand Prix-hästar, tävlingen för morgondagens stjärnor. Och vilka stjärnor vi fick se hos oss ikväll!

Helgens första segrare blev Maria von Essen med Invoice från Flyinge Hästsportklubb som belönades med drygt 72 procent! Tvåa kom Mads Hendeliowitz med Milwaukee följd av Cecilia Bergåkra med IZack. På fjärdeplats kom Alexandra Winkner Andersson med Camillo följd av Yvonne Österholm med Dorina F som var femma. Den sjätte och sista placeringen i fredagens Inter II knep Rose Mathisen med Heston for U.

Pristagarna fick ta emot fina hederspriser från LED by Cheval, Einars Bilder, Get the Gallop, Ridersposition och Trot On. Därtill rosett, plakett och premier från Djursholms Ridklubb.

Stort och varmt grattis till alla pristagare och fortsatt lycka till hos oss i helgen!

Vi vill passa på att tacka fredagens domare Lena Svensson som förrättade prisutdelningen, Agneta Aronsson och Wiveca Schenholm samt helgens överdomare Camilla Modenius.

Fullständiga resultat i Equipe.

Foto: Therese Hübner. Fredagens vinnande ekipage Maria von Essen och Invoice.