Friskonomen Prix S:t Georges

av | 21 september, 2022 | Elitdressyren

Vilken härlig start på lördagens tävlingar! Vi har fått njuta av många fina ekipage under förmiddagens första klass FEI Prix St Georges som sponsrades av Friskonomen FMI Europe AB.

Lördagens första segrare blev Sanna Brostedt med All Inclusive från Sällskapet Segersta Sportryttare. Tvåa kom Emelie Aldenfalk med Jinx Ek som fick dela pallen med Martin Ågevall från Lejondal som red Coldplay WJ som kom trea. Eva Karlsson och Violin från Örebro kom fyra och Amanda Axtelius från Segersta tog hand om femte och sista placering med Jaydonaé.

Pristagarna fick ta emot fantastiska hederspriser från våra sponsorer! Klassens huvudsponsor Glenn Öfverström och FriskonomenFMI Europe AB som stod för premier och ett exklusivt segertäcke fanns på plats att dela ut pris till alla pristagare.

Därtill fick topp tre ta emot vackra blombuketter från Årsta blomsterhandel och generösa hederspriser som ridbyxor från Noami, presentkort från Lövsta Horse Fitness, smycke från Odelberg Malmqvist, presentkort på ryttaranalys från Rider’s Position, dressyrschabrak från Krafft, fodertillskott från Trot On samt bricka från Einars Bilder. Rosett och plakett från Djursholms Ridklubb. Stort och varmt grattis till alla pristagare!

Vi vill passa på att tacka klassens domare Wiveca Schenholm som förrättade prisutdelningen, Lena Svensson och Agneta Aronsson. Vi är så glada för att ni vill komma till oss!

Fullständiga resultat i Equipe.

TACK till klassens huvudsponsor Friskonomen samt Årsta blomsterhandel för vackra buketter samt Noami, Lövsta Horse Fitness, Odelberg Malmqvist, Rider’s Position, Trot On, Krafft och Einars Bilder för fina hederspriser.