Fritidsledarna

Välkomna till fritidsverksamheten på Djursholms Ridklubb som är en ideell förening vars uppdrag är att skapa en meningsfull fritidssysselsättning för barn och ungdomar när de är i stallet och inte rider. Verksamheten riktar sig till barn och ungdomar på ridskolan men har inte hand om ridverksamheten, utan endast den ”avsuttna” verksamheten.

När är fritidsledarna på plats?

Måndag – fredag ca kl. 13-18
Lördag ca kl. 10-15.
På loven är vi lediga eller har dagläger.

Var hittar jag fritidsledarna?

Fritidsledarnas kontor ligger precis till vänster om huvudentrén, går man in genom huvudentrén är det fritidsledarnas kontor man ser genom fönsterrutan till vänster. För det mesta hittar man fritidsledarna ute i stallet där de hjälper skötare, ryttare och svarar på frågor. Annars kan de vara i teorisalen en våning upp och hålla teorilektion.

Vill man oss något och vi inte är på plats kan man lägga en lapp vår brevlådan Papper och penna finns i brevlådan. Du kan också maila: fritidsledarna@djursholmsridklubb.se

Det är vi som är fritidsledarna

Lär känna oss.

Jag heter Marie och är matte-, no- och tekniklärare i grunden! Jag jobbar som fritidsledare måndag-fredag och ibland även på helger! Att få arbeta med barn och ungdomar i stallmiljö, att hjälpa de utvecklas i sitt hästintresse och som människor. Att få var en vuxen i stallet som de kan fråga och prata med om allt från hästar, kompisar, föräldrar och inte minst skolan.

Jag har ridit sedan jag var barn, haft egen häst och varit medryttare men kommit fram till att ridskola är det som gäller för mig. Gemenskapen, möjligheten att få rida olika typer av hästar och friheten att få mysa med hästarna utifrån hur mycket tid jag själv har just den veckan. Jag rider på ridskolan flera dagar i veckan.

Jag heter Alexa och jag jobbar som fritidsledare på lördagar. Jag tycker det är jättekul att jobba med barn och unga och särskilt när man kan kombinera det med ens hobby, HÄSTAR! Jag har varit på Djursholms Ridklubb sen den dagen jag fick börja rida, även varit med på mycket aktiviteter och tävlingar.

Förutom att vara fritidsledare så rider jag på ridskolan två gånger i veckan, torsdagar och fredagar så kom gärna och häng med mig! Min favorithäst är Mille men jag har också massa andra favoriter. Hoppas vi ses  och tveka inte att komma fram till mig!