Gamla och nya klubbkompisar på afternoon tea

av | 7 januari, 2024 | Ridklubben

DRK-året kickade igång 2024 med en ”återvändarträff” under söndagen. Ett fyrtiotal personer samlades i loungen för att avnjuta afternoon tea och hästsnack.

På plats fanns såväl nuvarande medlemmar som ”återvändare” och några helt nya, som ville känna på DRK-stämningen innan de ansökte om medlemskap och tävlingslicens. Det blev en eftermiddag fylld med prat om förr och nu, gamla och nuvarande hästar.

”Fanns det verkligen en killgrupp?” (Jodå, och en gubbgrupp också.)

”Vem var det som gick i par med Emil i ungerska posten?” (Ulle – ett mycket uppskattat shownummer på både julrevy och andra evenemang under tidigt 80-tal.)

”Vilken vecka var den bästa att rida kurs den här julen?” (Den första, i varje fall om man ser till hur kallt det var i ridhusen.)

Vi kunde också samla in många härliga historier och minnen till nästa års jubileumsår. Stort tack alla som kom och delade med sig av glatt humör och trevliga minnen! Och varmt välkomna önskar vi våra nya medlemmar! Hoppas att ni ska trivas hos Djursholms Ridklubb.

Eftersom vi hade så trevligt glömde vi att plocka upp mobilerna och fota, så en vinterbild på annan fin vänskap får illustrera träffen.