Hedda nominerad till Årets Komet

av | 6 oktober, 2022 | Ridklubben

Vår grymma klubbkamrat dressyrryttaren Hedda Thunberg är en av de tre nominerade till Tidningen Ridsports prestigefyllda pris Årets Komet 2022.

Årets Komet är ridsportens svar på Jerringpriset – vi är med och bestämmer vem som ska vinna genom att rösta! Läs mer och RÖSTA på vår klubbkamrat här: https://www.tidningenridsport.se/rostningen-ar-oppen-dags-att-utse-arets-komet-2022/

Så himla kul och välförtjänt Hedda – vi är alla så stolta över att ha dig i klubben!

Nedan saxat från Tidningen Ridsports artikel om nomineringen.

Motivering: Hedda Thunberg och Lyndal Oatleys tidigare tävlingshäst stoet Diva (SWB sto f-08 e Richfield-Silvano, uppf Marie Haward, äg Christina Thunberg) fick landslagsledningen att fullständigt tappa hakan på årets första OBS-tävling i Åstorp, där ekipaget sopade banan med konkurrenterna. De fick på stående fot en direktbiljett till de internationella tävlingarna i Aalborg i Danmark, ett förtroende som de förvaltade med den äran. Ekipaget vann YR-SM på Strömsholm och YRNM-guld i Flyinge. De ingick i EM-laget som tog brons i Hartpury i England och ekipaget blev där också bästa svenska ekipage med en individuell tiondeplats. Hedda, som har ännu ett år kvar i YR-sammanhang, började som ridskoleelev på Djursholms Ridskola och har ett förflutet som framgångsrik ponnyryttare på BraveHeart. Hon kombinerar nu en målmedveten elitsatsning med studier och jobb och tränar för 26-åriga Johanna Jendland.

Så här röstar du:

Välj din favorit bland de nominerade kometerna. Röstningen pågår mellan den 6 oktober klockan 19 till den 28 oktober klockan 23.59. Vinnaren avslöjas på Ryttargalan den 23 november. Du kan endast rösta en gång.