Intresseanmälan Div II Ponnyhoppning

av | 16 juni, 2022 | Ridklubben

Vi söker nu ytterligare ekipage till vårt div II-lag i ponnyhoppning som går i höst. Att rida i lag är något av det absolut roligaste som finns, det är även utvecklande både för ryttare och föräldrar. Fokus är att ha roligt, lära sig massor, stötta och peppa varandra, men också att glädjas åt när det går bra för andra. Vi representerar DRK (i fina gemensamma lagkläder) när vi är ute på tävlingsbanorna och vi tycker att det är superviktigt att kunna gratulera andra lag när det går bra för dem.

Div II ponnyhoppning går i omgång 1+2 i LC bed A:1a, omgång 3 går i LC +5 bed A:1a. A:1a innebär att man går in och hoppar en grundomgång, om 3 eller fler ryttare nollar så går man in för en separat omhoppning mot de lag som har klarat samma.

Ett lag får bestå av 4 ekipage, men då måste det finnas med ponnys från minst 2 olika kategorier. Dvs laget får t ex. inte enbart vara D-ponnys.

Höstens omgångar går som nedan:

3 september, Södertörn Ryttarcenter

17 eller 18 september, Färingsö Rididrott

2 oktober, Södertälje Ridklubb

Vi försöker även att ordna gemensamma aktiviteter och/eller träningar så att vi kan lära känna varandra och stärka vår gemenskap.

Låter detta som något för dig eller dina/ditt barn? Hör av dig till sektionsledaren för ponnyhoppning, Anna-Cina Roos Gummesson, på sms 070-867 80 84 eller här via messenger. Anna-Cina svarar på frågor och funderingar kring allt som rör ponnyhoppningen.

Vi ser fram emot att välkomna flera nya medlemmar i laget och till vår härliga gemenskap! Väl mött .

Läs mer om ponnyallsvenskan hos Stockholms Läns Ridsportförbund.