Rapport från Lag-SM

av | 8 november, 2022 | Ridklubben

Vilket Lag-SM de göra våra duktiga ponnytjejer!! Efter två dagars dressyrtävlingar i stenhård konkurrens med Sveriges bästa ponnyryttare på startlinjen slutar vårt lag på en strålande fin fjärdeplats totalt!

Det var tight i toppen och spännande in i det sista – vårt lag var snubblande nära SM-bronset som gick till laget från Särö Ryttarförening. Det var Lindelunda Sportryttare som red hem SM-guldet och Willands Ryttarförening som knep silvret.

DRKs lag med Tove Slåtteby på ALD Fearts Michael, Cornelia Seaton med Angelo, Nina Sernelin med Claudia, Leia Lambrou med Köhlns Noell och Agnes Björnör med Oh Top Chocolate har verkligen kämpat på väl med fina rundor och prestationer! Tove lyckades dessutom ta två superfina individuella placeringar. På fredagen var hon och Michael trea och på lördagen fyra!

Det har varit en härlig helg i Laholm med fin sammanhållning och grym laganda. Stort grattis till ett lyckat Lag-SM hela gänget, vi är så stolta över er och vad ni åstadkommer tillsammans!!

Tack till alla inblandade med lagledare Anna Slåtteby, coach och tränare Pytt Hamberg, familjer och vänner, sponsorer och supporters – alla som möjliggör detta! Det ligger mycket tid och arbete bakom och vi är verkligen så himla glada för att DRK kan ha lag med i dessa sammanhang igenl.

Kolla in den fina takeovern som laget gjorde på vår Instagram! Allt finns sparat i Höjdpunkter

Fullständiga resultat från Lag-SM: https://online.equipe.com/sv/clubs/1393689

Stort tack till Laholms Ryttarförening för fina tävlingar och grattis till alla medaljörer.

En bildbomb från helgen nedan.