Slutseger i Dressyrallsvenskan Div 1

av | 6 juni, 2022 | Ridklubben

Den 5 juni reds den avgörande omgång 3 och finalen av Dressyrallsvenskan Div 1 för Stockholms Läns Ridsportförbund hos Lotterängs Ryttarförening och säsongen kunde nästan inte ha slutat på ett bättre sätt för våra Div 1-lag. Det blev s föreger DRKs Lag 1 och en tredjeplats för DRKs Lag 2 och totalt när alla tre omgångarnas resultat räknats samman.

I DRKs Lag 1 red lagledare Denice Nielsen med Dirado AH, Jennie Fröcklin med Arriba och Linnea Modenius med Miblezia LSA. I DRKs lag 2 red Pia Lundman med Sven Westerlings Isak, Natasha Brehammar med Fam Nordenadlers San Miguel och Sandra Westerberg med Earl Grey. Lagledare var Anne Andersson.

Det blev en riktig rosettfest i sommarvärmen på Lotteräng! Förutom att det blev lagseger i omg 3 och i totalen för DRKs lag 1 så vann även Denice Nielsen klassen MsvB:1 individuellt! Jennie Fröcklin var trea och Sandra Westerberg tog hand om sjundeplatsen! Fina rundor av alla våra klubbkamrater på plats idag. Vi kan inte minnas senast Djursholms Ridklubb hade två lag i toppen i Dressyrallsvenskan Div 1 – så himla kul!!

Stort och varmt grattis till hela gänget, vi är så glada och stolta över er!! Tack till alla inblandade som ser till att vi kan ha lag med i dessa sammanhang, våra reserver och lagledarna Denice Nielsen och Anne Andersson. Tack även alla arrangörer och Allsvenskans trevliga sponsor Coop, ”Coop älskar ridsport”.