YR SM-GULD till Hedda Thungberg & Diva

av | 6 juni, 2022 | Ridklubben

Efter två starka kvalsegrar på Folksam SM i Dressyr för Young Rider var det även vår klubbkamrat Hedda Thunberg med Diva som red hem segern i den avgörande küren i Folksam SM för Young Rider på 76.730 procent!! Därmed korades de till Svenska Mästare i Dressyr för Young Rider 2022!

Hedda gör ett imponerande första SM som Young Rider och lyckas leverera superfina rundor med höga procent i stenhård konkurrens med många ögon på sig. En fantastisk prestation av en ung ryttare! Stort och varmt grattis till en helt makalös helg Hedda – vi är så otroligt stolta och glada för din skull! Grattis även till hela team Thunberg och alla inblandade!

Dessutom slutade vår klubbkamrat Maxime Kjellvertz med Heuberger TSF på en åttonde plats i finalküren och med det tog de en trettondeplats på SM för Young Rider.

Fullständiga resultat i Equipe. Alla klasser från Strömsholmsdagarna kan ses i efterhand via Equisport.tv