Lär känna Carro Eriksson i styrelsen!

av | 18 mars, 2022 | Styrelsen

Hur länge har du ridit?

Jag började rida på Djursholm 1983. Pytt var min ridlärare.

Vilket är ditt bästa hästminne?

Jag väljer mellan när jag fick min sköthäst ”Bruno” i julklapp när jag var 19 år eller när jag några år senare red lag-SM i fälttävlan på just Bruno eller när vi var med i showerna på Globen.

Vem inspirerar dig inom ridsporten?

Carl Hester (@carlhestermbe) och min tränare Kajsa Boström (@qualitydressage).

Vilken är den roligaste tävlingen du har varit på?

Jag jobbade under en period som hästskötare till en ryttare i fälttävlanslandslaget, så då var det många roliga tävlingar vi åkte på. EM i fälttävlan var kul och säsongsavslutningen i holländska Boeckelo var alltid jätterolig. Annars är det något av en hobby för min man och mig att åka till olika hästtävlingar i Europa och titta. Global Champions Tour i Cannes var en höjdare, likaså tävlingarna på Hickstead, men Olympia i London brukar alltid ha superskön stämning.

Det här glömmer jag aldrig

När jag reste genom Irland och Nordirland med två gröna hinkar som jag hade fått på Dublin Horse Show. Min man tyckte att jag var fruktansvärt pinsam och var helt övertygad om att jag inte skulle få med mig hinkarna hem på flyget. Det fick jag. Dessutom fick jag en ny hästkompis från USA i kön på hyrbilsfirman som såg att jag hade hästrelaterade hinkar och började prata.

Det här visste ni inte om mig

Jag har precis startat företaget Trot On (@troton_sverige) som säljer tillskott, vitaminer och mineraler till hästar på nätet.

Det här brinner jag för

Hästars välfärd och god hästhantering. Det roligaste som finns är att få utveckla en häst att lära sig saker med gott självförtroende, oavsett om det är att lägga på en sadel för första gången eller lära den att byta galopp.