Elitdressyren på Djursholm 2024

av | 23 augusti, 2024 | Elitdressyren, Ridklubben

Helgen den 13-15 september arrangerar vi två- och trestjärniga dressyrtävlingar hos oss på Djursholms Ridklubb med klasser från MsvA:1 till FEI Grand Prix Kür och det spännande fjärde kvalet av Lövsta Future Challenge Dressage med några av Sveriges bästa dressyrryttare på startlinjen!

Under tre tävlingsdagar samlas deltagare, besökare och sponsorer hos oss för en riktig hästfest! Parallellt med dressyrtävlingarna anordnar vi Familjedagar med käpphästtävlingar, lotterier, mjukglass, korvgubbe och gratis ponnyridning med ponnyer från Djursholms Ridskola på söndagen.

Vi erbjuder ett välfyllt handelstorg med shopping och fina erbjudanden från våra fantastiska sponsorer, partners och spännande utställare. Vår cafeteria serverar kall och varm mat, gofika och annat gott en trappa upp inne på vår fina ridanläggning med utblick över tävlingsbanan.

Tävlingsprogram och klasser

Fredag den 13 september
Breija MsvA:1
Agria FEI Intermédiaire II

Lördag den 14 september
Clear Round FEI Prix S:t Georges
Kval 4 av Lövsta Future Challenge Dressage
Grand Prix för U25-ryttare respektive Unga Grand Prix-Hästar
Stockholm Ridsport FEI Grand Prix

Söndag den 15 september
Kvinna Stockholm MsvA:1
EquiTaste FEI Intermédiaire I
Marques & Vieira FEI Grand Prix Kür

Anmälan till Elitdressyren i TDB
Tävlingsprogram & starttider publiceras i Equipe

Elitdressyren på Djursholm är en Miljömärkt tävling och vi ser gärna att man om möjligt lämnar bilen hemma eller samåker. Det är smidigt att resa kollektivt till oss och det finns fina cykel- och promenadvägar upp till vår ridanläggning.

Tag med familj vänner och bekanta till oss – fri entré hela helgen!

Följ Elitdressyren på Instagram för senaste nytt!
Inbjudan till Elitdressyren & Familjedagarna 2024 att dela:

Affischen Elitdressyren på Djursholm 2024
Affischen Familjedagarna på Djursholm 2024