Lag-SM nästa

av | 3 oktober, 2022 | Tävling

Vilken tävlingshelg det har varit för våra klubbkamrater!
Söndagen den 2 oktober reds omgång 3 och finalen för Folksam Ponnyallsvenskan Elit för zon central på Stora Wäsby Fältrittklubb.

Det var tight i toppen men DRKs grymma lag med Tove Slåtteby på ALD Fearts Michael, Cornelia Seaton på Angelo, Nina Sernelin på Claudia, Agnes Björnör på Oh Top Chocolate och Ebba Lindholm på Tequila Rose fortsatte att imponera och tog ännu en lagseger tillsammans!

Segern i finalomgången för våra tjejer innebar totalseger i zon central och därmed är laget klara för Lag-SM 2022 som går v. 44 på Laholms Ryttarförening. Helt fantastiskt – vilka duktiga tjejer!!

Förutom lagsegern tog Ebba Lindholm hem den individuella segern i FEI Inledande program ponny tillsammans med Tequila Rose och Tove Slåtteby var fyra med Michael!! Ebba som deltar i DRKs lag precis som i fjol tävlar annars för Ågesta Ridklubb varför det kan se lite konstigt ut i Equipe. Det är så fint att klubbar kan gå samman så att fler får chansen att rida i lag!

Så otroligt roligt och grymt jobbat av våra tjejer lagledare Anna Slåtteby, tränare och coach Pytt Hamberg med alla inblandade i DRKs superteam!! Stort och varmt grattis till er alla vi är så stolta över er!

Resultat: https://online.equipe.com/sv/clubs/1380935

Tack Stora Wäsby för fina tävlingar och grattis till era fina framgångar!

Foto: Fam Slåtteby
.